loading...
زبانزد دات کام
زبانزد بازدید : 533 یکشنبه 04 دی 1390 نظرات (0)


خانم «غاده کمال عبدالخالق»،یک  فعال مصری است که چند روز قبل با حمله وحشیانه نیروهای ارتش مصر و عریان کردن وی در نزدیکی میدان التحریر قاهره، به یکی از جنجالی‌ترین و مهمترین اخبار جهان عرب تبدیل شد.
وی که عضو «جنبش ۶ آوریل» است، در نخستین اظهار نظر در مورد چگونگی ماجرای حمله نیروهای ارتش مصر به او گفت: در کنار تعدادی از دوستان و معترضان، مسالمت آمیز در حال شعار دادن بودیم که ناگهان سربازان ارتش به سمت ما حمله ور شدند، تلاش کردم فرار کنم، ولی چهار سرباز من را گیر انداخته و شروع به کتک زدن من کردند.


او در ادامه گفت: یکی از آنها موی مرا گرفت و سرم را کشید. روی زمین افتادم. دیگری شروع کرد به پاره کردن پیراهن من. بدون شک خیلی از افراد در سراسر جهان این صحنه را دیدند، زیرا بسیاری از شبکه‌های خبری و ماهواره‌ای و نیز سایت‌های اینترنتی، آن را پخش کردند. همه اعتراف می کنند که رفتاری غیر اخلاقی و وحشیانه بود.

«غاده کمال عبدالخالق» همچنین افزود: حتی پس از عریان کردن بدن من مقابل دیدگان همه، شروع به کشیدن من روی زمین کردند . به فریاد و اعتراض تظاهر کنندگان نسبت به چنین کاری، اهمیت ندادند، در حالی که این حادثه در جلوی درب اصلی پارلمان مصر رخ داد. بدن عریان مرا به یک ساختمان در همان نزدیکی بردند. در آنجا یک سرتیپ از افسران ارتش حضور داشت. یکی از سربازان خطاب به آن افسر گفت: این همان دختری است که به شما فحش می‌داد. پس از آن بیهوش شدم.

وی در ادامه گفت: چند دقیقه بعد به هوش آمدم و پزشکی را بالای سرخود دیدم، البته نه در بیمارستان، بلکه در یک مرکز پزشکی میدانی، که در نزدیکی محل درگیری بنا نهاده شده بود. با ترس شروع کردم به فریاد زدن و گفتم مرا تحویل سربازان ارتش ندهید، اما پزشک مرا آرام کرد و گفت: تو آزاد هستی، آنها اینجا نیستند و با تو کاری ندارند.

«غاده عبدالخالق» در پایان افزود: من از حق خود نمی‌گذرم. از آن سربازان ارتش در دادگاه شکایت می کنم، چون من فردی بی گناه هستم. تنها گناه من این بود که در تظاهرات مسالمت آمیزی شرکت کرده‌ام که خواستار پایان دادن به حکومت نظامیان و روی کار آمدن غیر نظامیان است. بنده نظامیان را مسئول درگیری‌ها و کشتارهای جاری در قاهره می‌دانم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 1,237
  • بازدید سال : 10,898
  • بازدید کلی : 476,099
  • کدهای اختصاصی